Monday, November 16, 2009

Bukan niat mengungkit

Huhh…ntah la ni kali ke brapa agaknya aku mengeluh. Kata org.. tak baik mengeluh..seperti org tak bersyukur. Bukan tak bersyukur, cuma kadang2 masalah yg datang..agak berat untuk diatasi. Mengeluh sekadar melepaskan lelah ketika otak ni sarat dengan beban. Beban lama yg blum selesai. Beban yg bila diungkit akan menjadi barah dlm jiwa. Ku kira antara aku dan Dia dah lama selesai. Dah lama berakhir. Tapi ternyata aku silap.

Hubungan cinta pahit manis selama 3 tahun berkecai juga bila ada campurtangan pihak ketiga. Bukan aku tak pertahankan..tapi Dia hanya bisu berdiam diri. Aku sebenarnya malas nk mengungkit cerita lama. Ibarat menoreh kembali pisau di tempat luka yg sama. Tapi bila ada pihak yg menyalahkan aku atas semua yg terjadi..aku rasa that is unfair. Good things will does not work if only one side put an effort. Baju untuk majlis tunang dah siap ditempah, dulang dah siap tempah, barang2 hantaran dah beli…Aku kah yang bersalah? Aku kah yg tak cukup berusaha?

Last minute cancellation membuatkan my parent terdiam. My relatives semua tak berani nk tanya lebih2. Mungkin diorang takut aku nangis meraung. Semuanya pretend macam takda apa2 yg berlaku. Only God knows how I feel. Masih tergiang di telinga conversation between aku dengan mak Dia dlm tepon ketika malam raya. Terlalu byk soalan mencabar yg dikemukakan. Aku cuba sedapkan hati…mungkin it is just spontaneous conversation through the phone.

Alasan2 yg diberi semakin tak munasabah. Saat itu kepincangan hubungan semakin nampak ketara. I’m trying to forgive and forget about the cancellation. But the things become worst. Aku jadi fobia untuk menerima Dia kembali. Perasaan cinta turns to zero. Setelah berfikir panjang..i have to make one decision…to end up this relationship. Hanya itu saja cara untuk memaafkan Dia.

Hari ini otak aku kembali lelah. Lelah dengan peel Dia yg masih blum mahu memulangkan lagi barang2 kenangan aku..terutamanya album gambar masa kecil ku. Tepon tak diangkat…sms tak dibalas cukup menyesakkan otak ku. Apa lagi yg Dia mahu? Tak cukup kah lagi penjelasan ku?

No comments:

Post a Comment